Pahoitteluni siitä, että en saanut aikaisemmin tämän viikon
kirjoitusta aikaisemmin julkaistua, mutta olin pahassa vatsataudissa.
Sanot helpommin kyllä ihmisille, joista pidät. Tykkäät enemmän
ihmisistä, jotka tuovat sinulle hyviä uutisia. Vihaat heitä, jotka
kertovat asioita, joista et pidä. Uskot enemmän uutisia, joista
pidät kuin huonoja. Pitämiesi ihmisten vaikutus päätöksiisi ei
vaadi toisen läsnäoloa. Heidän suosituksensa aiheuttavat sinulle
tarpeen hyödyntää niitä.
On selvää, että sanot pitämillesi ihmisille kyllä. Se mikä
ei ole yhtä selvää on millaisista ihmisistä pidät. Heillä on
yhtäläisyyksiä. Fyysinen viehättävyys, samankaltaisuus kanssasi
ja heidän sinulle kertomansa kohteliaisuudet. Lisäksi pidät
enemmän ihmisistä joiden kanssa vietät aikasi. Aliarvioit usein
fyysisen viehättävyyden vaikutusta. Tämä pätee molempiin
sukupuoliin yhtä paljon. Yhdistät fyysisen viehättävyyden sinulle
tärkeisiin ominaisuuksiin, kuten älykkyyteen, lahjakkuuteen,
ystävällisyyteen ja rehellisyyteen.
Fyysisellä viehättävyydellä ei ole suoraa yhteneväisyyttä
edellisten ominaisuuksien kanssa. Viehättävät ihmiset saavat
keskimäärin enemmän palkkaa ja heidät palkataan helpommin. He
saavat myös viestinsä helpommin perille kuin muut. Myyntimiehet
panostavat fyysiseen viehättävyyteen. Fyysisen viehättävyyden
lisäksi pidät enemmän kaltaisistasi ihmisistä. Samankaltaisuus
voi olla myös fyysisten ominaisuuksien yhdistelmiä tai tapa
pukeutua samoin. Pidät enemmän ihmisistä, joilla on samat
elämänarvot, asuvat samassa ympäristössä ja omaavat samat
harrastukset. Hakeudut samankaltaisten ihmisten seuraan.
Myyntimiehet yrittävät löytää kanssasi yhteisen puheenaiheen
ja voivat esittää omaavansa samanlaisen taustan. He osaavat lukea
hyvin ihmisiä. Lisäksi menestyvät myyntimiehet osaavat mukauttaa
eleensä vastapuolensa mukaan. Muista, että samankaltaisuus voi olla
esitystä. Voit yhdistää samankaltaiset piirteet myös ihmisiin,
joista et pidä mikä tuottaa sinulle negatiivisen kuvan toisesta.
Pidät enemmän sinua kehuvista ihmisistä. Haluat tuntea itsesi
älykkääksi, komeaksi tai muuten vain merkittäväksi. Tämä pätee
kaikkiin. Toisen kehuminen toimii paremmin kuin luulet. Pidät
kehuista, vaikka ne eivät olisi totta. Muistat ainakin kerran
elämässäsi tunteneesi itsesi erityiseksi kehujen jälkeen. Toisen
ihmisen kehuminen nostaa todennäköisyyttä saada myytyä jotain.
Liialliset kehut voivat saada mittasi täyttymään. Ylenmäärinen
kehuminen alkaa ahdistamaan ja kääntyy antajaa vastaan. Harrasta
kehumista säästeliäästi. Silloin kehuilla on positiivisempi
vaikutus.
Et pidä heistä, jotka tuovat huonoja uutisia tai sanovat
epämieluisia asioita. Heidän ei tarvitse olla syypäitä vaan he
voivat olla vain viestintuojia. Et pidä ihmisistä, jotka sanovat
ettei sinulla ole varaa johonkin tai kertovat ettet osaa hoitaa
raha-asioitasi. Et pidä poliitikoista, jotka ilmoittavat ettei
valtiolla ole rahaa maksaa sinulle saamiasi tulonsiirtoja. Et pidä
ihmisistä, jotka kertovat sinulle suorien osakesijoitusten vaativan
kovaa työtä. Et pidä myöskään ihmisistä, jotka kertovat sinun
olevan huonompi sijoittaja tai olet tehnyt huonompia sijoituksia kuin
luulet.
Et pysty täysin välttämään vääriä johtopäätöksiä,
joita olet tehnyt, koska olet pitänyt ihmisestä. Fyysinen
viehättävyys vaikuttaa sinuun niin voimakkaasti ettet näe metsää
puilta, vaikka kuinka yrittäisit. Välttääksesi vääriä
vaikutuksia sen takia, että pidät viestintuojasta tai viestistä,
on sinun keskityttävä niiden herättämiin tunteisiin. Kun huomaat
innostuvasi viestistä voimakkaasti, tulee sinun miettiä miksi pidät
siitä niin paljon. Mikäli pidät viestintuojasta vain hetken
tuttavuuden jälkeen, tulee sinun ajatella mitä on tapahtumassa.
Kysy itseltäsi oletko innostunut liikaa sen takia, että olet
kuullut tai nähnyt sen minkä haluat.
Pitkässä juoksussa ihmiset pitävät sinusta enemmän, kun
tuotat heille lisäarvoa tarjoamalla hyvää palvelua ja hyviä
tuotteita. Siten kasvatat myyntiäsi. Huonosta palvelustasi tai
tuotteestasi seuraa negatiivinen vastareaktio. Sinun on vaikeampi
muuttaa huonosta palvelusta muodostettua negatiivista mielipidettä
kuin positiivista. Parhaat asiakkaasi ovat ne uskolliset, jotka
maksavat palvelustasi yhä uudestaan. He tuottavat sinulle eniten
lisäarvoa.
Hyvää viikonloppua!
-TT
No comments:
Post a Comment