Saturday, April 9, 2016

Tykkääminen/Vihaaminen/Samaistuminen

Pahoitteluni siitä, että en saanut aikaisemmin tämän viikon kirjoitusta aikaisemmin julkaistua, mutta olin pahassa vatsataudissa.

Sanot helpommin kyllä ihmisille, joista pidät. Tykkäät enemmän ihmisistä, jotka tuovat sinulle hyviä uutisia. Vihaat heitä, jotka kertovat asioita, joista et pidä. Uskot enemmän uutisia, joista pidät kuin huonoja. Pitämiesi ihmisten vaikutus päätöksiisi ei vaadi toisen läsnäoloa. Heidän suosituksensa aiheuttavat sinulle tarpeen hyödyntää niitä.

On selvää, että sanot pitämillesi ihmisille kyllä. Se mikä ei ole yhtä selvää on millaisista ihmisistä pidät. Heillä on yhtäläisyyksiä. Fyysinen viehättävyys, samankaltaisuus kanssasi ja heidän sinulle kertomansa kohteliaisuudet. Lisäksi pidät enemmän ihmisistä joiden kanssa vietät aikasi. Aliarvioit usein fyysisen viehättävyyden vaikutusta. Tämä pätee molempiin sukupuoliin yhtä paljon. Yhdistät fyysisen viehättävyyden sinulle tärkeisiin ominaisuuksiin, kuten älykkyyteen, lahjakkuuteen, ystävällisyyteen ja rehellisyyteen.

Fyysisellä viehättävyydellä ei ole suoraa yhteneväisyyttä edellisten ominaisuuksien kanssa. Viehättävät ihmiset saavat keskimäärin enemmän palkkaa ja heidät palkataan helpommin. He saavat myös viestinsä helpommin perille kuin muut. Myyntimiehet panostavat fyysiseen viehättävyyteen. Fyysisen viehättävyyden lisäksi pidät enemmän kaltaisistasi ihmisistä. Samankaltaisuus voi olla myös fyysisten ominaisuuksien yhdistelmiä tai tapa pukeutua samoin. Pidät enemmän ihmisistä, joilla on samat elämänarvot, asuvat samassa ympäristössä ja omaavat samat harrastukset. Hakeudut samankaltaisten ihmisten seuraan.

Myyntimiehet yrittävät löytää kanssasi yhteisen puheenaiheen ja voivat esittää omaavansa samanlaisen taustan. He osaavat lukea hyvin ihmisiä. Lisäksi menestyvät myyntimiehet osaavat mukauttaa eleensä vastapuolensa mukaan. Muista, että samankaltaisuus voi olla esitystä. Voit yhdistää samankaltaiset piirteet myös ihmisiin, joista et pidä mikä tuottaa sinulle negatiivisen kuvan toisesta.

Pidät enemmän sinua kehuvista ihmisistä. Haluat tuntea itsesi älykkääksi, komeaksi tai muuten vain merkittäväksi. Tämä pätee kaikkiin. Toisen kehuminen toimii paremmin kuin luulet. Pidät kehuista, vaikka ne eivät olisi totta. Muistat ainakin kerran elämässäsi tunteneesi itsesi erityiseksi kehujen jälkeen. Toisen ihmisen kehuminen nostaa todennäköisyyttä saada myytyä jotain. Liialliset kehut voivat saada mittasi täyttymään. Ylenmäärinen kehuminen alkaa ahdistamaan ja kääntyy antajaa vastaan. Harrasta kehumista säästeliäästi. Silloin kehuilla on positiivisempi vaikutus.

Et pidä heistä, jotka tuovat huonoja uutisia tai sanovat epämieluisia asioita. Heidän ei tarvitse olla syypäitä vaan he voivat olla vain viestintuojia. Et pidä ihmisistä, jotka sanovat ettei sinulla ole varaa johonkin tai kertovat ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Et pidä poliitikoista, jotka ilmoittavat ettei valtiolla ole rahaa maksaa sinulle saamiasi tulonsiirtoja. Et pidä ihmisistä, jotka kertovat sinulle suorien osakesijoitusten vaativan kovaa työtä. Et pidä myöskään ihmisistä, jotka kertovat sinun olevan huonompi sijoittaja tai olet tehnyt huonompia sijoituksia kuin luulet.

Et pysty täysin välttämään vääriä johtopäätöksiä, joita olet tehnyt, koska olet pitänyt ihmisestä. Fyysinen viehättävyys vaikuttaa sinuun niin voimakkaasti ettet näe metsää puilta, vaikka kuinka yrittäisit. Välttääksesi vääriä vaikutuksia sen takia, että pidät viestintuojasta tai viestistä, on sinun keskityttävä niiden herättämiin tunteisiin. Kun huomaat innostuvasi viestistä voimakkaasti, tulee sinun miettiä miksi pidät siitä niin paljon. Mikäli pidät viestintuojasta vain hetken tuttavuuden jälkeen, tulee sinun ajatella mitä on tapahtumassa. Kysy itseltäsi oletko innostunut liikaa sen takia, että olet kuullut tai nähnyt sen minkä haluat.

Pitkässä juoksussa ihmiset pitävät sinusta enemmän, kun tuotat heille lisäarvoa tarjoamalla hyvää palvelua ja hyviä tuotteita. Siten kasvatat myyntiäsi. Huonosta palvelustasi tai tuotteestasi seuraa negatiivinen vastareaktio. Sinun on vaikeampi muuttaa huonosta palvelusta muodostettua negatiivista mielipidettä kuin positiivista. Parhaat asiakkaasi ovat ne uskolliset, jotka maksavat palvelustasi yhä uudestaan. He tuottavat sinulle eniten lisäarvoa.
Hyvää viikonloppua!



-TT

No comments:

Post a Comment